A Hezbollah attack on an Israeli army convoy and the approaching deadline for a Jordanian-ISIS prisoner swap took top spot in the Canadian international coverage Thursday.

[[{“fid”:”3579″,”view_mode”:”default”,”fields”:{“format”:”default”,”field_file_image_alt_text[und][0][value]”:””,”field_file_image_title_text[und][0][value]”:””},”type”:”media”,”link_text”:null,”attributes”:{“height”:”292″,”width”:”631″,”class”:”media-element file-default”}}]]

 

By Duncan Spence, for the International Reporting Bureau at Humber College

Hezbollah attacks and the approaching deadline for an ISIL-Jordanian prisoner swap make up the top international stories in the Canadian media Thursday.

The Globe and Mail launched its international coverage with a report from Nathan Vanderklippe explaining allegations from China that the Italian-run, Chinese crowdfunding site Alibaba was involved in illegal activity.

The report ran above the fold under the headline “China accuses Alibaba of being a hub of illegal online activity.” The report threw to page A12 and was accompanied by an AFP/Getty Images photo of Jack Ma, the company’s CEO.

[node:related]

Also featured on the front page was a report from Patrick Martin headlined “Pressed at abroad and at home, Jordan’s King agrees to prisoner swap.” The report threw to page A9 and detailed pressure on the Jordanian King to swap prisoners with ISIL. It was not accompanied by any visuals.

The Globe wrapped up its international coverage with a piece by Ariel Schalit and Zeina Karam in Israel. Their report ran on page A9 with the headline “Hezbollah strike on Israeli army triggers violent flare-up” and was accompanied by an AP photo of Israeli soldiers tending their wounded.

The National Post opened its international coverage with a front page report by Robert Tait in Jerusalem and Ruth Sherlock in Beirut. The report, headlined “Hezbollah attack kills Israeli troops,” threw to page A7 and ran with a AFP/Getty photograph of a burning vehicle.

Also featured in the world section was a report from AP reporters Karin Laub and Mohammed Daraghmeh headlined “Jordan offers swap to ISIS.” The report ran with no visuals below a large format AFP/Getty photograph of a Kurdish fighter and a young boy in the Syrian border town of Kobani.

The Toronto Star featured no international news on its front page and kicked off its coverage in the world section with a report headlined “Lebanese Hezbollah hits Israeli army convoy.” The report, penned by AP writers Ariel Schalit and Zeina Karam, ran with an AFP/Getty image of Israeli soldiers carrying a wounded comrade.

The Star continued its coverage with a report by AP writer Jill Lawless that ran without visuals under the headline “Radiation made Litvinenko autopsy dangerous.”

Rounding out the Star’s world coverage was a report by Tonda MacCharles in Ottawa laying out the government’s decision to allow shipments of weapons to Kuwait and Israel. The report ran with a photo from AP under the headline “Tories agree to allow shipments of prohibited weapons to Israel, Kuwait.”

The CBC began its international coverage with an AP report headlined “Malaysia Airlines Flight MH370 officially declared an accident, all onboard presumed dead.” The report featured a Reuters photograph of a woman in tears.

The CBC continued its international coverage with another AP report headlined “Jordan demands proof pilot is alive before considering ISIS hostage exchange.” The report ran with a video backgrounder.

Rounding out its international coverage the CBC ran an AP report under the headline “Lebanon-Israel border tense after 2 soldiers killed in Hezbollah attack.” The report ran alongside a short video element that detailed the border clash.

CTV led its international coverage with a report from AP reporter Niniek Karmini headlined “Co-pilot was at controls of crashed Air Asia jetliner.” The story ran on the CTV splash page and headed the world section. It ran with an AP photo of Indonesian National Transportation Safety Committee investigator Errata Lananggalih.

CTV also ran a report from AP on its world page under the headline “Russia walks out of Europe’s human rights watchdog.” The story ran with no byline and featured an AP photo of Russian Premier Dmitry Medvedev.